Di sUatu malam nan iNdah .

According to Muslim beliefs, Shab-e-Baraat (Nisfu Syaaban) is the night when ‘Allah’ The Almighty arranges the affairs of the following year. This night is the the time of to beg forgiveness and blessings of Allah. Nisfu Syaaban’s night circumcised for we read surah Yasin 3 times. Hopefully, feeling kind of kid for today. Allah has preferred a certain day versus another day kerana wisdom and its own privileges. 

Hari Nisfu Syaaban adalah hari di mana buku catatan amal kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. catatan pertama yang akan ditulis pada buku catatan yang baru akan bermula sebaik saja masuk waktu maghrib [16 syaaban bermula pada 15 syaaban iaitu sebaik saja masuk maghrib]

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa yang mengagungkan bulan Syaaban, bertaqwa kepada Allah dan berbuat ketaatan kepada-Nya serta menahan diri dari segala perbuatan maksiat, maka Allah swt mengampuni semua dosanya dan menyelamatkannya di dalam satu tahun itu dari segala macam bencana dan dari macam-macam penyakit.”
Jadi mari sama-sama kita ikut nasihat Ustaz Rahim : marilah kita mengambil kesempatan kelebihan bulan Syaaban khususnya pada malam tersebut untuk membanyakkan amalan. Bertahajjud,membaca Al Quran,berzikir,memberi sedekah dan sebagainya.Sebenarnya kita digalakkan berdoa apa sahaja pada perkara-perkara yang baik pada malam tersebut.


N0takakiku :Tenang tidak terkata malam nie .Di sebalik hati yang tenang terdapat pers0alan di dalam ruang hati yang kosong ini .Apa yang dicari adakah akanku temui nanti .Terlalu banyak pers0alan di dalam hati ini.
someday we will go .,pack up all we know..climb inside go for a ride ..,nothing left to hide.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
_____________________________________________
sEkadar uNtuk meNc0ret-carEt di rUang hati kEhidUpanku..kamsaHamnida
_____________________________________________