ini | MEMANG | aku.

Hee hye.
Entry ni aku nak buat dengan sangggggggat panjang. so korang tak payah sangat lah nak baca entry yang satu ni. motif aku pun taknak ramai yang baca kalau ada lah. mana lah tau sweetstalker ada kat sini. harhar. lagipun semua ni pasal diri aku sendiri. ofcoz hangpa taknak baca. okey nak pergi dah ? babai awak. sayang awak ! [ :O ]

Ada la beberapa hari lepas, member aku tanya something kat aku. "macam mana kau boleh keras hati ea?" something like that la soalan dia. daya ingatan aku pun bukannya sekuat tiger. Lol. dan aku macam biasa lah. benda yang aku fikir mesti masuk dalam mimpi aku. pelik haha tidak. so, dalam mimpi aku tu. aku rasa aku bukan keras hati. mungkin realitinya aku ni keras kepala ada lah. Lol. okey, mungkin aku ni jenis yang kuat tacingg ke kuat hati (my mom said) ke something yang aku tak dapat nak describe. contoh, kalau aku bergaduh dgn adik aku, than aku marah dia aku boleh mnangis sbb ksian kat dia kena marah.haHA. Lagi satu aku cpat mnangis dgn org yang aku syang, sebab aku pernah mengalaminya. dalam hidup aku pun aku ada pegang beberapa quotes yang bantu aku.

Belajar Dari Pengalaman.

Mungkin aku tak banyak sangat pengalaman. tapi pengalaman lah yang buat aku lebih dewasa. kalau setakat benda remeh. aku memang ketepikan. yela, kalau kita asyik fikir benda remeh buat kita sedih, down, atau apa lah tak guna jugak. benda takkan berubah kecuali kita yang bergerak kedepan ubah segala benda tu. kalau nak jadi kuat hati ke apa ke boleh untuk orang yang nak. lain orang lain cara kan ? tapi aku jadi kuat hati macam gini sebab pengalaman. ahh aku cakap macam orang yang makan garam dulu je. aku memang suka cari pengalaman. kalau boleh semua benda aku nak cuba. sekarang ni pun aku dah tau macam mana nak pilih kawan. kawan yang berguna lah bukan tak guna ceh :/ dan sebab pengalaman tu lah aku jadi sangat keras hati untuk suka budak lelaki sekarang ni. buang masa I je,.

I'm not playing Hard To Get but Can Never Get.

Ini pulak untuk crush. okey maksud crush ialah kita sukakan seseorang tanpa tahu sebab mungkin dan malu didepan mereka. OhMy! ~(-.-)~ tapi bagi aku, crush tu aku gelarkan pada seseorang yang pasti aku takkan dapat. dan bila difikir, aku memang dari dulu having crush with someone yang aku takkan dapat. aku okey dengan itu. sebab bila kita yakin kita takkan dapat orang itu, so kita takkan ada masalah bila one day kita taknak suka orang tu lagi. alaa, amacam kita suka watak dalam novel, komik, drama, cerita or apalah. same goes here. faham ? baguih. dengan itu, kita takan rasa sedih yang teramat or jadi rendah diri yang teramat :)

Don't Regret Anything You Do, Just Learn From It And Move On.

Penah dengar or terbaca tak, once korang regret, korang akan rasa serba salah yang teramat sangat sampai itu membebankan kelapa otak korang? so, apapun korang buat, jangan pernah menyesal. benda itu takkan berubah. benda dah lepas. kita tak boleh nak patah balik even pakai time mechine kalau ada lah. kalau ada terbuat salah atau pilih pilihan yang salah, aku mesti pilih menyesal adalah pilihan yang sanggggggat terakhir. apa yang aku akan buat aku fikir baik baik dulu sebelum jauh ketengah. pasal masalah aku yang lepas, aku biarkan lepas. masa depan panjang lagi. dan kehidupan sebenarnya sangat singkat kalau nak fikir pasal menyesal tak sudah tu. tidak ada gunayainya pun hadoiyai. ahaks.

Forgive And Forget.

Aku actually senang maafkan orang lain. tapi once orang tu dah buat aku sakit hati rasa macam nak bunuh kau immediately, aku boleh maafkan walaupun tak rela dan TAK KAN LUPA benda yang orang tu buat kat aku. never. aku jenis pendendam bukan pembalas dendam. and macam biasa, kalau orang tu dah melampau memang aku pakai aku punya prinsip tu - "Kaki Dibalas Kaki". orang tu akan terima benda yang sama apa yang dia buat kat aku. kalau aku dah buat faham faham je lah aku dah tak suka kau lagi. tapi jangan risau, aku baik dengan orang yang baik dengan aku. aku memang sangat senang maafkan kawan aku. tak kesah lah kawan yang macam mana pun, aku senang maafkan even buat aku annoyed tahap nak lapah daging dorang. bhahaha *ketawa jahat*

One To Speak, And Another To Hear.

Mungkin tak ramai tahu yang aku ni ada masalah. mungkin jugak yang tahu aku ni ada masalah. sebab aku tak boleh nak luahkan masalah aku kat orang lain. aku takan dapat selesaikan masalah aku dengan bagitau orang semua. takan. aku pun jenis yang suka lari dari masalah. mungkin tak kesemua masalah aku lari. untuk masalah yang kalau lama lama aku biarkan dia akan fade away sendiri. itu masalah remeh. tak kesah pun. tapi aku akan rasa masalah aku selesai bila aku selesaikan masalah orang. dengar apa dorang cakap, tanya. aku jawab apa yang aku tau. dia dapat selesai masalah, aku pun lupakan masalah aku. tapi tak semua orang macam aku. selesai masalah orang, selesai sudah masalah kita. ada jugak orang yang tak reti nak selesaikan masalah sendiri dan masalah orang. so, jangan cari nahas. bagi orang macam tu, korang patut luahkan masalah korang kat orang lain sebab korang pun perlukan bantuan :)

The Soul Would Have No Rainbow If The Eyes Had No Tears.

Ramai orang cakap nangis boleh redakan perasaan. a'a. memang. sangat berkesan. nangis sekali je, berapa lama pun tak kesah. asalkan lepas tu dah tak nangis dah. baru lah ada semangat baru lepas redakan semua perasaan tu. tapi bagi aku, aku susah sangat nak nangis depan orang. nangis redakan masalah memang jarang sekali. sangat jarang. sangat. sometimes kalau dengar lagu sedih pastu menghayati pulak tu lirik memang nangis lah lagi lagi tengah sorang sorang. wahahaha. entah lah. aku rasa aku ni mutant kot. time benda tu sedih, aku tak nangis. time benda tu macam biasa je aku nangis pulak. tetibe je sentap kat hati. alaa, boleh kata aku ni jenis senang nangis jugak lah tapi pada benda yang takda kena mengena dengan hidup aku. aku tengok iklan pun boleh nagis sebab aku letakkan diri aku kat watak iklan tu. peh sedih siot. tengok cerita pun aku boleh nangis lagi lagi kalau cerita tu pasal persahabatan yang sangggat akrab pastu something happen. pehh. tah pape aku nih.

Ahh aku. makin banyak taip makin tak betul. makin aku tak paham. makin awak yang mungkin masih membaca ni tak paham. hehehe. okey adios.


p/s : kecewa dan resah boleh jadikan kita seorang yg  jahat n the highway padam dia guna kekuatan minda, hati. harhar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
_____________________________________________
sEkadar uNtuk meNc0ret-carEt di rUang hati kEhidUpanku..kamsaHamnida
_____________________________________________