Syarat Percintaan Di Sekolah

Holla there ! ok lets have some peep talks , hihu Bell harini ade bace satu entry ni dekat blog . Bukan sini tapi dekat >>TERFAKTAB<< . Sape yg brminat silalah tekan . yeeahh blogg ni  Bell ckap mmng best gilerr  coz byak info-2 bergune untuk korang smua . Hmm gapo dio ?? haha okaii-2 Terfaktab ni blogg pling lajen dlam hal cinta . Hahh sukelah tuh kan cinta-2 ni . ambooii , msti ade yg brminat nk singgah sane kann . 0kaii-2 Bell pun mmg shuke singgah sane punn .hee~ :D . Sudha-2 . jumm bace nie :

Lagi beberapa hari sekolah dah nak buka semula kan? Sedaplah budak sekolah, berapa lama memendam rindu dendam dengan pakwe/makwe sebab cuti sekolah lepas ni boleh jumpa semula kan? Boleh dating dekat kantin, dekat library, dekat padang, tunggu depan gate sekolah, balik jalan kaki sama-sama..Mesti feeling macam filem Sembilu kan? Haah, Sembilu tengkorok lu! 

Gua tahu ramai pembaca Terfaktab datang dari kalangan budak sekolah. Gua sebenarnya takde halangan pun kalau budak sekolah bercinta ni tapi ada dua tiga benda yang gua jadi tak berapa sedap hati. Satu, budak sekolah yang bercinta mengalahkan orang kerja kerajaan, dua, kemain lagi frust tertonggeng bila clash macamlah cinta dia yang paling abadi dan ketiga bercinta bagai tapi belajar bersepah.

Lu orang nak bercinta, lu orang bercintalah tapi gua ada beberapa syarat. Kalau lu orang boleh penuhi semua syarat ni maka teruskan lah percintaan lu orang, gua sendiri akan mendoakan berkekalan sampai ke jinjang pelamin.

Syarat pertama ialah selagi ada orang yang tua dari lu tapi masih single lu orang tak boleh bercinta. Paham tak? Orang-orang ni merangkumi semua individu yang ada kat kawasan sekolah, tak kisahlah cikgu ke pengetua ke tukang kebun ke jaga sekolah ke abang kantin ke asalkan diaorang tak kahwin lagi lu orang tak boleh bercinta. Sebabnya senang je, jagalah sikit perasaan diaorang tu, diaorang yang tua dari lu orang pun single lagi, ni lu orang kemain lagi tayang percintaan depan diaorang. Apa ingat diaorang tak terluka ke?

Syarat kedua ialah jangan bercinta kalau lu orang tak dapat A dalam subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sains, Pengetahuan Agama Islam dan Sejarah. Kalau nak bercinta ayat kena power, macam mana nak faham lirik lagu omputih yang makwe kasi kalau lu bongok BI? Bahasa Melayu tu pulak adalah alat komunikasi dalam percintaan, kalau Bahasa Melayu lu pun tunggang langgang, ada hati lagi nak bercinta? Sains pun lu orang kena skor A jugak sebab kalau power sains barulah tahu pasal anatomi badan manusia jadi takdelah lu buat benda pelik-pelik dan bukan-bukan. Subjek agama pun cukup-cukup markah macam mana nak jawab kalau bapak makwe tanya apa beza idgham bila ghunnah dengan idgham maal ghunnah nanti? Sejarah pulak sebab..err..sebab..err..sebab gua minat subjek Sejarah..ikut gua la ye dak? Kahkahkah. Kalau semua subjek ni dapat A baru boleh bercinta..

Syarat ketiga ialah jangan SERIUS kalau nak bercinta sekalipun. Anggap je lu orang bercinta sebab fun dan nak mendapatkan pengalaman. Jadi bila lu orang clash takdelah lu orang rasa rabak apa semua bagai. Kalau rabak pun takla sampai nak telan panadol 5 papan ke terjun bangunan ke, buruk sangat kalau budak sekolah buat perangai camni. Ok, bukan budak sekolah je, sebenarnya budak umur 50 tahun pun still nampak buruk kalau buat kerja bangang ni. Jadi kalau lepas ni ada budak lelaki nak tackle lu, kabor je ke dia, "boleh je nak bercinta tapi jangan serius sampai nak reka-reka nama anak, pikir-pikir pasal kaler pelamin boleh?".

Syarat keempat dan yang terakhir, mintak persetujuan mak bapak lu orang. Cakap je ke ayah/mak lu orang, "agak-agak kalau orang bercinta, abah kasi tak?". Kalau mak bapak lu orang bersetuju, gua sebagai orang luar takkan masuk campur. Tapi kalau mak abah lu kabor, "lipat baju pun tak pandai, pergi kedai pun liat ada hati nak bercinta!" lu orang faham-faham sendiri je la.

Mudah kan syarat-syarat gua? Gua rasa gua takdela kasi syarat-syarat yang kejam pun. Syarat pertama gua hadkan individu yang lagi tua dalam kawasan sekolah je, bukan dalam daerah lu. Syarat kedua gua tak letak subjek susah-susah macam Add Math ke, Fizik ke, Prinsip Akaun ke, semua subjek basic je gua kasi. Syarat ke tiga pulak ialah untuk mengelakkan lu tak menyesal lu buat kerja bangang macam lagi banyak menangis dari baca buku. Syarat ke empat ialah takde orang yang lebih faham tentang lu dari ibu bapa lu sendiri.

Jadi semua faham kan? Tapi kalau ada yang pesen degil mengalahkan anak askar dan still nak bercinta tanpa penuhi syarat gua kasi takpelah, gua harap percintaan lu orang berjaya dan semoga lu tak menyesal di hari tua nanti. Akhir kata dari gua, selamat kembali ke sekolah! Jangan lupa kapur kasut!




#:nota kakiku: HAha okaii-2 , ini smua adlah hasil dripada COPY-cat yeww . Actually Bell brminat dengan dengan enty TERFAKTAB ni . hehe .. sbb tuh copy . Yawhh ! tak sbar nk mulekan hdup baru di thun yg baru dengan azam yang baru . Chill always andd smile always k . choww .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
_____________________________________________
sEkadar uNtuk meNc0ret-carEt di rUang hati kEhidUpanku..kamsaHamnida
_____________________________________________